Retourneren

Is het artikel toch niet helemaal zoals je verwacht had? Geen probleem. Je kunt het artikel binnen 14 dagen na ontvangst naar ons retour sturen.

Hieronder vind je antwoorden op de meest gestelde vragen over retourneren. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze Customer Service.

Mag ik mijn bestelling retourneren?
Ja, dat mag. Als je het artikel binnen 14 dagen na ontvangst retour stuurt, storten wij het bedrag terug op jouw rekening. Het artikel moet wel aan een paar voorwaarden voldoen:

Hoe stuur ik mijn artikel retour?
Je kunt je artikel binnen 14 dagen nadat je het ontvangen hebt retour sturen. In de doos zit een DHL-retoursticker en -formulier. Zorg ervoor dat je je adres, ordernummer en e-mailadres duidelijk invult. Geef op het retourformulier duidelijk aan welk(e) artikel(en) je retour stuurt. Graag met de reden, zodat wij hiervan kunnen leren. Doe het artikel in de doos, maak het dicht en plak de retoursticker erop.
Breng het pakket naar een DHL-service punt. Je kan het dichtstbijzijnde punt vinden op https://www.dhlparcel.nl/consument/dhl-servicepoints

Ben je het retourformulier kwijt?
Dan kun je deze hier downloaden: Retourformulier Walra2.

Ben je de retoursticker kwijt?
Neem dan contact op met onze klantenservice via info@walra.nl of 040-2380306. Wij maken dan een nieuw DHL-retoursticker voor je aan en sturen deze digitaal terug.

Wat is het retouradres?
Retourneren kan kosteloos via een DHL-Retoursticker. Om een DHL-retoursticker te ontvangen kan je contact opnemen met onze klantenservice.
Het retouradres is (let op: zonder DHL-retoursticker aangeleverd door Walra kunnen wij de retourkosten niet voor onze rekening nemen);
Vespo BV
Adriaan Mulderweg 4-10
5657 EM Eindhoven

Betaal ik ook verzendkosten van een retour?
Nee, je betaalt geen verzendkosten. Ook niet bij een sale artikel.

Krijg ik ook mijn geld terug bij een Sale artikel?
Ja, ook dan krijg je gewoon je geld terug.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld teruggestort krijg?
Dit duurt maximaal 14 dagen. je krijgt het bedrag automatisch teruggestort op de rekening waarmee je ook betaald hebt. Heb je gekozen voor AfterPay? Dan betaal je alleen voor het behouden deel van je bestelling.

Kan ik een artikel ook ruilen?
Het is helaas niet mogelijk een artikel te ruilen. Wil je graag een nieuw artikel? Dan kun je een nieuwe bestelling plaatsen in de webshop.

Retourneren vanwege herroepingsrecht, kan dat?
Ja, dat kan. Je hebt een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen, waarbij je het recht hebt de bestelling terug te sturen zonder opgave van redenen. Je kunt hiervoor gebruik maken van het retourformulier dat is meegeleverd bij je bestelling. Na het aanmelden van je retour heb je nog 14 dagen de tijd om het artikel op te sturen.