Retourneren

Is het artikel toch niet helemaal zoals je verwacht had? Geen probleem. Je kunt het artikel binnen 30 dagen na ontvangst gratis naar ons retour sturen.
Je moet hiervoor een retourlabel aanmaken: klik hier voor jouw retourlabel.

Let op: vul bij ‘Referentienummer’ het ordernummer in van je oorspronkelijke webshopbestelling.

Retour-stap-1

Pakketje voorbereiden

Stop de artikelen in de originele verpakking met de pakbon. Sluit de doos en vraag je retourlabel aan via deze link. Print deze uit en plak het op de buitenkant. Geen printer? Kies dan voor de QR-code, deze hoef je enkel te laten zien.

Retour-stap-2

Breng het pakket naar DHL

Geef het pakketje af bij een DHL Servicepoint bij jou in de buurt. Heb je gekozen voor een QR-retourlabel? Laat deze dan scannen bij de balie.

Verwerking

DHL brengt jouw pakketje terug naar ons magazijn en wij ontvangen en verwerken jouw retour binnen 10 werkdagen.

Retour-stap-4

Gelukt!

Je wordt op de hoogte gehouden. Wij sturen je een bevestiging per e-mail zodra je retourzending is ontvangen en verwerkt.

Hieronder vind je antwoorden op de meest gestelde vragen over retourneren. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Mag ik mijn bestelling retourneren?
Ja, dat mag. Als je het artikel binnen 30 dagen na ontvangst retour stuurt, storten wij het bedrag terug op jouw rekening. Het artikel moet wel aan een paar voorwaarden voldoen:

✓ Het artikel zit indien mogelijk in de originele verpakking.
✓ Alle labels zitten nog bevestigd aan/op het artikel.
✓ Het artikel is onbeschadigd, ongebruikt en ongewassen.
✓ Gebruik de originele doos om de producten goed te verpakken, sluit het goed.
✓ Retourneer je een volledige bestelling en heb je een give-away van ons ontvangen? Dan moet ook de give-away worden geretourneerd.

Hoe stuur ik mijn artikel retour?
Je kunt je artikel binnen 30 dagen nadat je het ontvangen hebt retour sturen. Zorg ervoor dat je je adres, ordernummer en e-mailadres duidelijk invult. Doe het artikel, pakbon met retourinformatie in de doos, maak het dicht en plak de retoursticker erop. Voordat je kan retourneren, moet je eerst een retoursticker opvragen, dit kun je via deze link doen.
Breng het pakket naar een DHL-service punt. Je kan het dichtstbijzijnde punt vinden op https://www.dhlparcel.nl/consument/dhl-servicepoints

Er zit geen retoursticker in de doos?
Nee dat klopt. Om te retourneren, moet je vooraf een retoursticker aanvragen via deze link. Je kan ervoor kiezen om hem te printen (die je op de doos plakt) of om te kiezen voor de QR-code (deze laat je zien aan de DHL-medewerker). Loop je ergens tegenaan? Neem dan contact op met onze klantenservice via info@walra.nl of 040-3095506.

Wat is het retouradres?
Retourneren kan kosteloos met een DHL-Retoursticker. Om een DHL-retoursticker aan te vragen klik je hier. Het retouradres staat al op de label (of in de QR-code).  Let op: zonder DHL-retoursticker  kunnen wij de retourkosten niet voor onze rekening nemen.

Betaal ik ook verzendkosten van een retour?
Nee, je betaalt geen verzendkosten. Ook niet bij een sale artikel.

Krijg ik ook mijn geld terug bij een Sale artikel?
Ja, ook dan krijg je gewoon je geld terug.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld teruggestort krijg?
Dit duurt maximaal 14 dagen. Je krijgt het bedrag automatisch teruggestort op de rekening waarmee je ook betaald hebt. Heb je gekozen voor Klarna of Riverty? Dan betaal je alleen voor het behouden deel van je bestelling.

Kan ik een artikel ook ruilen?
Het is helaas niet mogelijk een artikel te ruilen. Wil je graag een nieuw artikel? Dan kun je een nieuwe bestelling plaatsen in de webshop en het andere artikel retourneren.

Retourneren vanwege herroepingsrecht, kan dat?
Ja, dat kan. Je hebt 30 dagen de tijd om artikelen te retourneren, waarbij je het recht hebt de bestelling terug te sturen zonder opgave van redenen.

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang €5,- korting.

Toestemming*