- Home
- Retourneren
Retourneren
Pakketje voorbereiden
Stop de artikelen in de originele verpakking. Sluit de doos en vraag je retourlabel aan via deze link. Print deze uit en plak het op de buitenkant. Geen printer? Kies dan voor de printerloze optie, dan hoef je enkel de barcode te laten zien.Breng het pakket naar een servicepunt
Geef het pakketje af bij een servicepunt bij jou in de buurt. Heb je gekozen voor een printerloze optie? Laat de barcode dan scannen bij de balie.Verwerking
De vervoerder brengt jouw pakketje terug naar ons magazijn en wij ontvangen en verwerken jouw retour binnen 10 werkdagen.Gelukt!
Je wordt op de hoogte gehouden. Wij sturen je een bevestiging per e-mail zodra je retourzending is ontvangen en verwerkt.
Hieronder vind je antwoorden op de meest gestelde vragen over retourneren. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Mag ik mijn bestelling retourneren?
Ja, dat mag. Als je het artikel binnen 30 dagen na ontvangst retour stuurt, storten wij het bedrag terug op jouw rekening. Het artikel moet wel aan een paar voorwaarden voldoen:
✓ Het artikel zit indien mogelijk in de originele verpakking.
✓ Alle labels zitten nog bevestigd aan/op het artikel.
✓ Het artikel is onbeschadigd, ongebruikt en ongewassen.
✓ Gebruik de originele doos om de producten goed te verpakken, sluit het goed. ✓ Retourneer je een volledige bestelling en heb je een give-away van ons ontvangen? Dan moet ook de give-away worden geretourneerd.
Hoe stuur ik mijn artikel retour?
Je kunt je artikel binnen 30 dagen nadat je het ontvangen hebt gratis retour sturen. Voordat je kan retourneren, moet je eerst je retour aanmelden, dit kun je via deze link doen. Breng het pakket vervolgens naar een service punt.
Er zit geen retoursticker in de doos?
Nee dat klopt. Om te retourneren, moet je vooraf een retoursticker aanvragen via deze link. Om papier te besparen kun je een retoursticker zelf opvragen en zelfs digitaal vanaf je telefoon aan de servicepunt medewerker laten zien. Vind je het toch prettiger om een retoursticker op de doos te plakken? Kies dan voor de ‘normale’ optie. Loop je ergens tegenaan? Neem dan contact op met onze klantenservice via info@walra.nl of 040-3095506.
Betaal ik ook verzendkosten van een retour?
Nee, je betaalt geen verzendkosten. Ook niet bij een sale artikel.
Krijg ik ook mijn geld terug bij een Sale artikel?
Ja, ook dan krijg je gewoon je geld terug.
Krijg ik ook mijn verzendkosten terug als ik die heb betaald?
Nee, de verzendkosten blijven voor eigen rekening.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld teruggestort krijg?
Dit duurt maximaal 10 dagen. Je krijgt het bedrag automatisch teruggestort op de rekening waarmee je ook betaald hebt. Heb je gekozen voor Klarna? Dan betaal je alleen voor het behouden deel van je bestelling.
Kan ik een artikel ook ruilen?
Het is helaas niet mogelijk een artikel te ruilen. Wil je graag een nieuw artikel? Dan kun je een nieuwe bestelling plaatsen in de webshop en het andere artikel retourneren.
Retourneren vanwege herroepingsrecht, kan dat?
Ja, dat kan. Je hebt 30 dagen de tijd om artikelen te retourneren, waarbij je het recht hebt de bestelling terug te sturen zonder opgave van redenen.