Bestellen

Stap 1 – Plaats het gewenste artikel in de winkelwagen

Ga naar het artikel van uw keuze en klik op de knop ‘voeg toe aan winkelwagen’. Heeft u alle artikelen van uw keuze in de winkelmand geplaatst, ga dan naar de winkelwagen rechts bovenaan de pagina.
Bent u klaar met winkelen? Klik dan bovenin de website op de knop met ‘Items’ en volg de onderstaande stappen.

Stap 2 – Persoonlijke gegevens opgeven

Om uw bestelling te kunnen verwerken, vragen wij u enkele persoonlijke gegevens in te vullen. Zodra uw gegevens ingevoerd zijn bent u als klant geregistreerd.

Stap 3 - Bestellen

Klik op de knop ‘Volgende’ om uw bestelling te voltooien. U ontvangt een bevestiging van uw bestelling per e-mail.

Prijzen
Op de webshop worden bij producten ‘vanaf’ prijzen getoond. Deze prijzen zijn gebaseerd op de kleinst beschikbare maat van het gekozen artikel. Bij dekbedovertrekken wordt doorgaans de prijs van een 1-persoons dekbedovertrek weergegeven. Prijzen welke worden getoond zijn inclusief BTW en exclusief eventuele verzendkosten. In de winkelwagen wordt een gespecificeerd overzicht weergegeven. Bestellingen worden binnen Nederland gratis verstuurd vanaf een orderbedrag van € 35,- incl. BTW, ongeacht de grootte van de bestelling. De verzendkosten voor bestellingen binnen Nederland als een orderbedrag lager is dan € 35,- incl. BTW bedragen € 3,95 inclusief BTW. De verzendkosten buiten Nederland zijn per land verschillend en worden in rekening gebracht.

Stap 4 - Betaling

Betaalmethoden waarmee betaald kan worden is iDEAL. iDEAL is een betaalmethode waarmee consumenten online aankopen snel en veilig kunnen afrekenen in de vertrouwde internetbankieromgeving van de eigen bank.

iDEAL is echter geen keurmerk. De mogelijkheid om te betalen met iDEAL of de zichtbaarheid van het logo zegt niets over de betrouwbaarheid en service bij de levering door de webwinkel.
Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.

Wanneer u een kortingscode heeft welke u wilt verzilveren, vul dan kortingscode in en de korting wordt automatisch verrekend op het totaalbedrag. In het betalingsoverzicht  ziet u gespecificeerd een rekeningoverzicht.

Stap 5 – Verzenden
Bestellingen welke op werkdagen vóór 16.00 uur ontvangen worden bij Walra, worden dezelfde dag verzonden.  Bestellingen welke na 16.00 uur geplaatst worden, zullen de volgende werkdag verzonden worden. Walra streeft ernaar om een bestelling binnen afgesproken tijd te verzenden en door vervoerder aan te bieden. De bestelling dient dan aan de volgende voorwaarden voldoen:

– Alle bestelde artikelen zijn op voorraad
– Walra heeft de betaling ontvangen

*Bestellingen geplaatst op zaterdag,  zondag worden op eerstvolgende werkdag (maandag) in behandeling genomen en verzonden. Bestellingen geplaatst op officiële feestdagen worden zo spoedig mogelijk op de eerstvolgende werkdag in behandeling genomen en verzonden.

Gratis verzenden vanaf € 35,- 
Walra rekent geen verzendkosten voor verzendingen binnen Nederland vanaf een orderbedrag van € 35,- (incl. BTW), ongeacht de grootte en het gewicht van de bestelling. De verzendkosten voor bestellingen binnen Nederland als een orderbedrag lager is dan € 35,- incl. BTW bedragen € 3,95 inclusief BTW. De kosten voor levering buiten Nederland zijn verschillende en worden in rekening gebracht.

Vervoerders
Als de bestelling opgehaald is door de vervoerder, ontvangt u een bevestiging per e-mail dat de bestelling verstuurd is. Onze pakketten worden in Nederland aangeboden door GLS. Wanneer het pakket naar een bestemming buiten Nederland verzonden moet worden, gebeurt dit met DHL. Wanneer de vervoerder niemand aantreft op het afleveradres, zullen zij de zending nog twee keer opnieuw aanbieden. Reeds na de 1e afleverpoging kan ontvanger zelf online een nieuwe lever-afspraak maken via www.nieuwelevering.nl. Als het pakket dan nog niet afgeleverd kan worden, zal het teruggestuurd worden naar Walra. Het is mogelijk om de bestelling alsnog te ontvangen. Echter, dan worden er wel verzendkosten in rekening gebracht.

Bestelling annuleren
Omdat het bestelproces van Walra volledig is geautomatiseerd, is het niet mogelijk om een betaalde bestelling te annuleren. De bestelling kan na ontvangst wel binnen 10 werkdagen gratis aan Walra geretourneerd worden. Het gratis retourbeleid is alleen geldig voor zendingen binnen Nederland. De kosten voor een retour vanuit het buitenland (buiten Nederland) zijn geheel voor rekening van de consument. Ga naar button ‘retourneren’ voor het invullen van een retourformulier.